VizQL Data Service de Tableau: Utilitza les teves dades a la teva manera

Què és el servei de dades VizQL?

El servei de dades VizQL va ser demostrat per primera vegada a la conferència Tableau 2023 i permet als usuaris fer sol·licituds programàtiques (API) per obtenir dades de fonts de dades publicades a Tableau. Aquesta capacitat d'obtenir exactament les dades que volem, sense estar lligats a una vista o un tauler existent, és una novetat al ecosistema de Tableau.

Les possibilitats semblen infinites. Això podria ser tan senzill com recollir un subconjunt de columnes d'un gran conjunt de dades per enviar-les per correu electrònic en format CSV. També es podria utilitzar per al filtratge, l'ordenació i les agregacions i càlculs ad-hoc per alimentar una interfície d'usuari personalitzada amb les dades que ja confies de Tableau. Si pots somiar-ho, realment ho pots aconseguir.

Com vam passar de VizQL a VizQL Data Service?

VizQL és una de les capacitats fonamentals que fa de Tableau el que és. Treballa constantment en segon pla mentre arrosseguem i deixem anar les nostres "píndoles" verdes i blaves a Tableau Desktop o mentre veiem i explorem contingut creat per altres a Tableau Server, Cloud i Public.

Des de Tableau.com: "En poques paraules, [VizQL] és el llenguatge de consulta propietari darrere de la representació visual de la suite de productes Tableau. És essencialment un traductor de consultes SQL que tradicionalment retornen nombres i taules en una anàlisi visual senzilla."

Molts usuaris i desenvolupadors de Tableau potser mai no pensen gaire en què fa VizQL en segon pla, i, sincerament, aquest és l'objectiu. És una de les coses que fa que Tableau sigui tan fàcil de començar. Juntament amb la interfície Desktop/Web Authoring, permet als usuaris amb poca o cap experiència amb SQL crear visualitzacions boniques i trobar coneixements accionables de seguida.

I si poguéssim aprofitar les capacitats de VizQL fora d'aquestes interaccions "tradicionals" a través de Desktop o visualització de contingut publicat? Això és exactament el que permet el servei de dades VizQL! En aquest article, mostro alguns exemples pràctics i espero inspirar-te a pensar en maneres de fer que el servei de dades VizQL treballi per a tu.

Per què hauries d'estar entusiasmat pel servei de dades VizQL?

Aquest servei introdueix capacitats de "BI sense capçal" sobre la gestió de dades i la seguretat que ja coneixem de Tableau. No cal ser un #DataDev per apreciar el poder desbloquejat pel servei de dades VizQL.

Quan un client o una part interessada diu la temuda línia: "Podria tenir l'Excel darrere d'aquest tauler?", sovint es genera una tensió entre encoratjar els usuaris a ser data-driven i simplement abocar dades crues que potser no entenen completament. El servei de dades VizQL ens permet crear una experiència diferent, una on podem demanar exactament les dades que volem fora de l'experiència tradicional de Tableau.

VizQL Data Service en acció

Si tens problemes per imaginar exactament què podries fer amb el servei de dades VizQL, aquí hi ha alguns exemples:

1. Crear una manera controlada perquè els usuaris descarreguin les dades que volen: Aquest servei proporciona una manera fàcil de subministrar als usuaris les dades que volen d'una manera controlada, assegurant-se que estiguin configurats per a l'èxit.
  2. Construir una galeria de productes a partir de les dades existents: Aquest servei facilita la creació d'experiències o fluxos de treball totalment únics per als teus usuaris utilitzant les dades que ja tens a Tableau.

Aquest servei elimina molts dels obstacles que feien que l'accés sense restriccions a les nostres dades fos difícil o que requeria molt de temps.